Industri2020-05-31T20:29:31+02:00

Industri

Dinitrol hjelper deg med de beste løsninger innen rustbeskyttelse, liming og tetning.

Det norske klima er et av verdens mest rust-aggressive. Den høye luftfuktigheten leder til konstant korrosjon.
I Norge har vi en normal-temperatur på 12-15 grader og høy luftfuktighet, noe som gir en optimal grobunn for rust.
En investering i Dinitrol-preservering ivaretar dine verdier.

Dinitrol VOC free

Dinitrol VOC free er løsemiddelfrie produkter. Da eliminerer du utslipp av VOC og oppnår et bedre arbeidsmiljø.

Alle våre produkter oppfyller EU direktiv 2004/42/EG og senere direktiv med gjeldende begrensinger av VOC utslipp.

Spesialprodukter

Den eneste på markedet med spesialprodukt rettet mot industri

Dinitrol har spesialprodukter for alle utfordringer med rust og vedlikehold. Som de eneste på markedet, har vi rustbeskyttelseprodukter som er spesiallaget for industri. Lakklignende tørr overflate som tåler temperatur opp til 200grader, salt og syre, og er transparent.

Dinitrol midlertidig beskyttelse, en enkel voks for maskiner og utstyr, enkel å påføre enkel å fjern.

For utleiebransjen har vi midlertidig beskyttelsevoks, som forenkler vedlikehold og renhold etter endt utleie.
Voksproduktet påføres med lavtrykk ved utleie, før den så fjernes med vann etter gjennomført arbeide.

Jordbruksmaskiner påføres enkel voks etter endt sesong. Denne fjernes enkelt med med vann, og gir god beskyttelse under lagring.

Ved å sørge for at alle varsel- og infoetiketter er synlige, er maskinen fullt funksjonell etter behandling.

Forleng levetiden på bilen din

Bestill rustbeskyttelse i dag

Ofte stilte spørsmål

Hva er rustbeskyttelse?2020-04-14T18:45:32+02:00

En Dinitrol-rustbeskyttelse er en behandling som beskytter din bils vognbunn og hulrom mot rustangrep.
Når din bil skal rustbeskyttes er det viktig at det utføres av en faglært som har kjennskap til bil-modell og merke.

Behandlingen ivaretar bilens annenhåndsverdi, eller hjelper deg med å redusere verditapet på din leasingbil.

En Dinitrol-rustbeskyttelse hindrer inntrengning av fuktighet og saltets etsende virkning på bilens karosseri og øvrige utsatte deler.

Er rustbeskyttelse nødvendig? 2020-04-14T18:46:16+02:00

Alle biler bør rustbeskyttes fra de er nye, dette gjelder også El- og hybridbiler. Rustbeskyttelse forlenger bilens levetid, Da bilene ikke er produsert for vårt klima.

De fleste biler har idag noe rustbeskyttelse, men med vårt klima slites denne beskyttelsen fort. En tilleggsbehandling er derfor en meget god investering.
N
oen bilforhandlere tilbyr en ekstra rustbeskyttelse for Norske forhold, det hjelper deg å ta vare på dine verdier.

Er ikke bilen behandlet anbefaler vi at dette utføres så snart som mulig.
Saltskader under bilen regnes som ytre påvirkning / slitasje og vil ikke dekkes av bilens garanti.

Rustbeskyttelse – Vedlikeholdsråd2020-04-14T19:50:55+02:00

Det er viktig å gjennom Dinitrol-rustbeskyttelse så tidlig som mulig på sin nye bil, og følge opp hver 36 mnd.
Det er anbefalt å parkere i oppvarmet garasje (ca. 20 gr.) eller en carport med god ventilasjon, hvis mulig.

Utfordringen fukt og saltlake sitter dessverre ikke kun i bilens hulrom, men også i de porøse filtlignende svamper (støydempingssvamper, deksler) som mange nye biler idag har.

Hvor lenge varer rustbeskyttelsen?2020-04-14T19:51:51+02:00

En Dinitrol-rustbeskyttelse skal holde ca. 36mnd, deretter blir du innkalt til en oppfølging / etterkontroll.
Ved gjentagende oppfølging hver 36 mnd, holder rustbeskyttelsen gjennom hele bilens levetid.

Vi tilpasser rustbeskyttelsen etter bilens alder.

Hvilken rustbeskyttelse skal jeg velge?2020-04-14T20:02:53+02:00

Avhengig av hvilken bil, gir deg en anbefaling etter demontering og nedvask, med bildedokumentasjon. Dette gjøres normalt innen to dager.

Når du skal rustbeskytte din bil er det viktig at du velger kvalitet. Alle deksler og innerskjærmer demonteres, som er nødvendig for å oppnå en riktig vask / rengjøring av bilens vognbunn. Dette sørger for beste mulig grunnlag for en optimal rustbeskyttelse. Denne jobben er tidkrevende, men nødvendig.

Dinitrol-operatører tilbyr alltid fotodokumentasjon og egne sprøyteskjema som er tilpasset din bil. Sprøyteskjemaets viktigste funksjon er å vise adgang til hule profiler og hvor elektriske deler som airbagsensorer er plassert.

Bør jeg rustbeskytte min El- hybrid-bil?2020-04-14T20:03:59+02:00

Alle biler i Norge ruster, inklusiv El- hybrid-biler. Det er derfor like viktig å rustbeskytte en El/hybridbil som det er med tradisjonelle biler.

Hva koster rustbeskyttelse med Dinitrol? 2020-04-14T20:05:07+02:00

Dette avhenger av din bil, størrelse og hvilken Dinitrol-behandling du velger. Prisen ligere ofte på 5000 – 8000kr.

Velg ditt Dinitrol-senter for å finne pris på din bil.

Beskyttelse av vognbunn2020-04-14T20:05:48+02:00

Det viktigste er at du velger rustbeskyttelse hos et Dinitrol-senter, med tilrettelagte prosedyrer og fotodokumentasjon. Disse har kompetansen og erfaring som kreves. Dinitrol-sentrene har markedets beste kvalitet, med flest års erfaring, og er miljøbevisste med miljøtilpassede produkter.

Hva er galvanisk rustbeskyttelse? 2020-04-14T20:07:35+02:00
Galvanisk rustbeskyttelse er et sink-lag som blir påført stålplaten før de formes til selve karosseriet. I tillegg til et elektro coating bad. Dette er noe som påføres på alle bilfabrikker.
Sinken brytes ned etter 3-4 år, da sinken er et offer-materiale. Sink- laget takler ikke utfordringene med det norske klima. Det har blitt konstatert flere rustangrep på galvaniserte flater.
Det er derfor viktig å tilføre ekstra rustbeskyttelse, dersom du ønsker å holde din bil rustfri.
Sandblåsing2021-02-11T22:20:33+01:00

Vi fraråder sandblåsing, da dette ikke er forenelig med dagens høyteknologiske og avanserte bilpark.

Vi anbefaler heller en kjemisk oppbygging mot rustangrep / slatskader, med egne prosedyrer som er bygget på erfaringer fra 2005.

Hvorfor velge Dinitrol?

  • 70 års erfaring med rustbehandling

  • Streng kvalitetskontroll sikrer din bil

  • Miljøvennlige produkter

  • Behandlingshistorikk med fotodokumentasjon

  • Egenutviklede sprøyteskjema for hver bilmodell

Gå til toppen